Boekvloggen

Boekbloggen? Dat is zoooooooo 2015! In 2016 moet je boekvloggen!
Ik hoorde er al iets over op de radio, had al eens op YouTube gekeken en las toen een artikel in The Guardian over populaire bookvloggers, waarvan ik er één zelf ook wel leuk vond (Little Book Owl).

Nou ja, wat zal ik ervan zeggen? Het is niet mijn medium, en waarschijnlijk ook niet dat van jullie. Ik zie vooral veel jonge engelstalige meiden bookvloggen en dan bijna allemaal over dezelfde boeken, meestal Yaffies en soms ook 'volwassen' fantasy. Ze praten over het algemeen heel snel en zijn heel druk. Er zit ook wel een enkele jonge man bij, maar zo te zien zijn dat homoseksuele jongens. Blijkbaar heerst onder heteroseksuele jongens het hardnekkige idee dat lezen iets voor meisjes is. Maar dit en hun boekenkeuze terzijde, vind ik het toch hoopvol dat er toch nog zoveel jongeren leesfanaat zijn. Want ze lezen echt heel veel, kopen heel veel (meestal papieren) boeken en praten er heel gepassioneerd over.

Ik ben één volwassen mannelijke bookvlogger tegengekomen die wel de moeite waard is; die is dan juist wel weer heel traag (pff het is ook nooit goed), maar heeft wel goede aanbevelingen en kan die ook goed beargumenteren.



Verder vond ik nog een bookvlog van een jong meisje dat, voorzover ik begrijp, samen met haar grootouders in één (stokoud, engels?) huis woont waar de grootmoeder in de kelder een bibliotheek annex bar gemaakt heeft. Wow......wat een boeken! En wat zou ik daar graag een tijdje rondbrengen! Het meisje is ook een prettige uitzondering op al die druk pratende jonge vrouwen. Kijk zelf:



Voorlopig blijf ik maar gewoon lekker ouderwets Bloggen.....

5 opmerkingen:

  1. "Voorlopig blijf ik maar gewoon lekker ouderwets Bloggen....." Oh gelukkig! Ik was even bang dat je op de vlogtoer zou gaan. Ten eerste vind ik het op de een of andere manier een beetje gênant om zo'n hoofd te zien praten op mijn pc en ten tweede vind ik het domweg fijner om te lezen dan naar een praatje te luisteren, vooral als de boekblogger in kwestie leuk schrijft ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had even net zo'n idee en ik dacht: 'Het zal toch niet?' Maar nee, je blijft gewoon interessante en mooie blogposts schrijven. Gelukkig maar. Ik vind het soms wel grappig, zo'n vlog, maar ik merk dat ik al heel snel afhaak en eigenlijk niet het geduld heb om een stukje helemaal uit te kijken.

    Bloggen rules wat mij betreft! :-)

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal eens, collega's: bloggen is the best. Bovendien heb ik iets te veel bad hairdays (en blijkbaar dus ook iets te veel ijdelheid) voor een boekvlog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik neem ook meestal niet de tijd om iets te kijken/luisteren (ze hebben dat op de Correspondent soms ook), terwijl ik veel lees tijdens ontbijt en lunch bv. Dus laten we maar lekker blijven schrijven met z'n allen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is duidelijk dames, we blijven fijn ouderwets bloggen en gaan niet vloggen.

    BeantwoordenVerwijderen