Book collector

Omdat het menu op dit moment bestaat uit drie dikke pillen, is er op het leesfront weinig nieuws....
Maar ook leuk om te melden is dat ik bezig ben mijn boekenbezit (opnieuw) in te voeren in mijn pc, in Book Collector. Al mijn boeken(-kasten) hebben onlangs een interne verhuizing achter de rug wegens plaatselijk instortingsgevaar. Nu moeten alle locaties opnieuw ingevoerd in Book Collector. Ik heb dat programma (net als de andere software uit de Collectorz serie een Nederlands produkt) een paar jaar geleden aangeschaft en onlangs een nieuwe versie geinstalleerd. Fraai hoor! Het is natuurlijk om te beginnen al heel fijn dat je een boek gemakkelijk terug kunt vinden. Daartoe heb ik alle kasten genummerd en aan elk boek een locatie meegegeven (samen met zoveel mogelijk andere kenmerken, zoals uitvoering, uitgever en druk).




Ik kon al handige filters op mijn bezit maken (gelezen per jaar, totaal gelezen tov hele bezit, gelezen voor de Leesclub, aantal klassieken in bezit etc.) Maar nu kan ik er ook nog mooie staafdiagrammen op los laten, met vrijwel elke gewenste ingang, bijvoorbeeld de verdeling over genres, hoeveel gelezen per jaar etc.



En daar krijg je dan ook nog de bijbehorende statistiek bij: aantal gelezen bladzijden, gemiddeld aantal bladzijden, gemiddelde waardering, totaal aankoopbedrag....
Heerlijk om zo met je boeken bezig te zijn. Of toch een afwijking. Maar dan wel een onschuldige....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten