Herontdekte boeken en leespaleizen

Via de Volkskrant van afgelopen zaterdag kwam ik op de site Schwob over herontdekte oudjes. Leuke site met fragmenten van de opnieuw gepubliceerde boeken, en lees vooral ook dit (oude) artikel uit de Groene over herontdekte klassiekers.

Verder was ik van de week in Zutphen, en al zwervend door de stad kwam ik langs de Broederenkerk. Maar dit is niet zomaar een kerk, het bleek dat de bibliotheek hierin gevestigd was. Wat een paradijs! Ik was zo onder de indruk dat ik vergat een foto te maken, maar gelukkig hebben anderen dat voor mij gedaan:

































Een bibliotheek om jaloers op te zijn. Het was al donker toen ik er was, en er hing zo'n hele fijne, warme sfeer, ik had er zo een tijdje willen gaan rondstruinen, of gewoon even gaan zitten. Het was dat meneer Boekhappen er ook bij was én dat we nogal trek hadden, anders had ik dat ook zeker gedaan. Met een recht een leespaleis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten